top of page

ועד בית הוא עבודה של 24 שעות ביממה — ללא תגמול. או לפחות כך חשבו הדיירים האחרים בבניין



בעיקרון צריך הרבה מזל להיות וועד בית בבניין עם דיירים טובים ומשתפים בדרך חיובית.

אך לצערנו זה לא עובד כך, לאנשים שונים ישנם רצונות שונים שלא מתואמים עם דיירים אחרים בבניין, אנשים שתנאי חייהם השתנו ומתקשים וסתם בעייתיים.

לוועד בית ישנם הוצאות חלקן נראות לעיין אך ההוצאות השותפות והגדולות למעשה לא נראות לעיין וחלקן הגדול גם מחויבות בחוקים, תקנות ותקנים.

בדרך כלל וועד בית המנוהל על ידי דיירים לא מודעים לאחריות המוטלת עליהם חוקית ולעיטים גם פלילית.

הבשורה של חברות ניהול אמורה הייתה לפתור את הבעיה אך גם זה התגלה בהרבה מקרים כבלון שהתנפץ לדיירים בפנים.

כול אחד מהדיירים השקיע את מיטב כספו בביתו אבל הוא צריך להבין שלא רק רכש את הביית האישי שלו אלא חלק מהרכוש המשותף ששייך לבניין המשותף וזה מגובה בחוקים תקנות ותקנים.

אז מה הפתרון היותר סביר לוועדי בתים כדי לשמור על הרכוש המשותף, בעיקרון זה שילוב של כול הדברים ולהוסיף למישהו גם יועץ תחזוקה וניהול מבנים שאינו תלוי.

זה לא משנה אם אתה בבניין חדש או בניין ישן תמיד יש צורך בייעוץ ובנייה נכונה של מערך הניהול והתחזוקה של מבנה.

בשלב ראשון יש צורך לבצע סקר תחזוקה של הבניין, סקר של האוכלוסייה שגרה במבנה, ומה החוקים, התקנות והתקנים החלים על הבניין הספציפי.

שלב שני יש לבנות תקציב מותאם לבניין כתוצאה מהשלב הראשון ובהתאם לכך לקבוע את דמי הניהול הראשוניים של המבנה (יש להתאים את התקציב מדי שנה בהתאם לצרכים).

יש לבנות חוזה ניהול מותאם מפורט לבניין ולא חוזה ניהול מטעם חברות הניהול רצוי בשיתוף של יועץ אחזקה וניהול וייעוץ משפטי.

לעבור על חברות הניהול הקיימות היום בשוק וליראות מי מהחברות האלה מתאים לניהול המבנה שלכם ואליהם לשלוח את חוזה הניהול ולבקש מהן לתת הצעות מחיר מפורטות ולתמחר באופן נפרד את הסעיפים בחוזה.

צריך לוודא שהתמחור איננו תמחור חסר כתוצאה מהתחרות, תמחור חסר יגרום לבעיות בהמשך הדרך שעלולות לפגוע במבנה במקרה הטוב ובמקרה הגרוע מסכנות את חיי הדיירים במבנה.

לאחר שסגרנו את כול הפרטים שהוצגו כאן אנחנו מגיעים לחיים עצמם ולבעיות שיצוצו בדרך.

את רוב הפעילות אמורה לבצע חברת הניהול והיא אמורה לתת דין וחשבון לוועד הבית ולדיירים באספת הדיירים שמן המניין ושלא מן המניין, וועד הבית רשאי להחליט אם לזמן את חברת הניהול או לא.

במקרה של בעיות שלא מוצאות את פתרונן והן סלע מחלוקת בין דיירים וועד בית וחברת ניהול יש להיעזר בשרותיו של הממונה על הרכוש המשותף אין לפתור בעיות בכוח ותמיד להיעזר ביעוץ משפטי וביועץ ניהול ותחזוקה של מבנים כדי להימנע מבעיות.

החוק לא מגדיר תשלום לחברי וועד הבית, והרשות היא של הדיירים באספה הכללית לאשר תשלום מסוג זה, אבל תשלום מביא אתו גם יותר אחריות אישית.

בכלל כול נושא של הרכוש הציבורי כול דייר ובעל נכס אחראי חוקית על מה שקורה במבנה אם אחריות כספית או חוקית אחרת.

64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עשרת הדברים החשובים לניהול ואחזקת מבנים על ידי CHATGPT

לתחזוקה וניהול של מבנים בישראל יש חשיבות מכרעת לאריכות חייהם ולבטיחות ונוחות יושביהם. להלן עשרה היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון: 1. בדיקות סדירות: ערכו בדיקות שגרתיות כדי לזהות כל צורך בתחזוקה או ת

המשל על החמור והמלך ואיך זה קשור למבנים?!!!

למלך אחד היה חמור מלכותי שהסתובב בחצר המלך ואכל מכול הבא לפיו, החמור היה גדול שמן ויפה כיאות לחמור מלכותי. יום אחד המלך ראה את החמור ואמר, " החמור שמן מדי צריך להכניס אותו לדיאטה", כול יועצי המלך עמדו

מה הקשר בין יין ומבנים

הרבה ישאלו אותי ויגידו, "מה קשור", איזה קשר יכול להיות לבקבוק יין ולמבנה. ובכן, אתמול כשנסעתי להתארח והימים ימי חול המועד סוכות תשפ"ב ובידי בקבוק יין כתשורה, ולנוכח המבנה שקרס בחולון, שמעתי ברדיו על

bottom of page