top of page

המשל על החמור והמלך ואיך זה קשור למבנים?!!!


למלך אחד היה חמור מלכותי שהסתובב בחצר המלך ואכל מכול הבא לפיו, החמור היה גדול שמן ויפה כיאות לחמור מלכותי.

יום אחד המלך ראה את החמור ואמר, " החמור שמן מדי צריך להכניס אותו לדיאטה", כול יועצי המלך עמדו שם לטקס עצה כיצד לגרום לחמור לאכול פחות ולא מצאו עצה.

התכנסו שוב כול היועצים והציעו למלך להוציא כרוז בכול רחבי הממלכה ולקבל עצה כיצד לגרום לחמור לאכול פחות, והלכו עם עצה זאת למלך שהסכים מייד.

הכרוז יצא ועבר בכול הממלכה, אנשים שונים באו עם עצות שונות אך באף אחת מהן לא ראה המלך פתרון, לאחר ימים רבים הגיע איכר מעיירה מרוחקת בקצה הממלכה וטען שלו יש כמה חמורים שהוא מגדל אותם ועובד איתם והוא יודע איך לגרום לחמור לא לאכול בכלל זה תהליך ארוך וייקח מספר שבועות עד שהחמור ילמד לא לאכול.

שמח המלך ושאל את האיכר מה הוא רוצה כדי לעשות את הפלא, אמר האיכר, אני צריך אורווה מלכותית עם חצר שבה לא יהיו עוד בעלי חיים ואף אחד לא יבקר שם חוץ מימנו, אוכל לחמור למשך חודש ימים ומדי פעם המלך יוכל לבוא וליראות בעצמו את ההתקדמות אבל בתיאום אתו.

המלך שמח מאוד ואמר ליועציו תכינו לו את כול מה שהוא צריך ותוך שבוע האיכר החל את המשימה.

ביום הראשון נתן לחמור מנת אוכל רגילה וכול יום הוא קיצץ בחצי את מנת האוכל לחמור מדי מספר ימים המלך הגיע ליראות איך החמור מתקדם והאיכר הראה לו שלפי הרישומים שלו החמור אוכל כול יום פחות ופחות אוכל ולקראת סוף החודש השני החמור רבץ ואפילו לא רצה לקום ולאכול את האוכל אתה רואה אמר האיכר למלך החמור כבר לא רוצה אפילו לאכול, אני את תפקידי סיימתי מחר אני חוזר לכפר שלי.

המלך כול כך שמח שהחליט וקרא ליועציו לתת לאיכר סכום כסף נכבד, ללוות אותו אחר כבוד לביתו ולדאוג לכול מחסורו וכך עשו יועצי המלך.

כעבור כמספר ימים בדקו יועצי המלך את החמור ומצאו אות מת באורווה במקום בו הוא רבץ והתלבטו ביניהם מי יבשר למלך על מותו של החמור המלכותי, בסוף הסכימו ביניהם שילכו כולם ביחד לבשר למלך.

הלכו למלך וביקשו ממנו פגישה עם כולם ביחד ואכן למחרת נקבעה הפגישה, כול היועצים הגיעו והמלך נכנס לחדר ושאל אותם מה הסיפור החשוב הזה שביקשתם איתי פגישה חשובה ובזמן קצר.

התמהמהו קצת היועצים ואז זקן היועצים התקדם צעד קדימה ואמר למלך שהם בקרו את החמור באורווה ומצאו אותו מת, המלך שאל מת, מת, אתם בטוחים?, כן אמר לו זקן היועצים אתה יכול ליראות בעצמך.

לכול הרוחות צעק המלך עד שהאיכר לימד את החמור לא לאכול עכשיו הוא מת, אם הייתי יודע שהחמור עומד למות לא הייתי משקיע את ההשקעה ולגרום לו לא לאכול, למה החמור עשה לי את זה? והלך לראות שאכן החמור מת.

איך המשל הזה מתקשר למבנים?!!!

אז ככה, הבניין שלכם דומה קצת לחמור, בהתחלה יפה ומושקע ניראה כמו החמור המלכותי וניראה כמו החמור השמן והיפה שמהלך בחצר המלכות, עם הזמן הוא דורש תקציבים (האוכל שהחמור אוכל) וזה קצת לצנינים בעיני חלק מהדיירים ולאחר התלבטויות רבות אתם (המלך) מחליטים לא להשקיע את הסכום הדרוש לתחזוקת וניהול המבנים, שומעים עצות מכול מיני גורמים שמוסמכים בדעת עצמם ולאט לאט מורידים את הסכומים עוד ועוד וכמו החמור שהולך ומרזה עם הזמן וניראה פחות ופחות יפה גם הבניין שלכם מתחיל להיראות עם הזמן פחות ופחות יפה, בטוח ונעים לחיות בו עד לשלב שבו הוא כבר לא יכול וכמו החמור שהגיע למצב שרבץ וכבר לא רצה לאכול כבר אין לכם את החשק להשקיע במבנה והוא מתחיל לפתח סדקים וכול מיני דברים שמתפרקים עד שמגיע הזמן והבניין לא מחזיק את עצמו ומתמוטטת כמו שקרה בחולון (החמור מת!!!).

כאן השלב שאתם בעלי המבנה מאבדים חלק רב מרכושכם והמזכרות שלכם במבנה, נשארים ללא בית ואין מי שיעזור לכם.

אז גם לחמור צריך לעשות דיאטה מתוכננת שתגדיר מה נכון ובאיזו דיאטה החמור יכול לעמוד בעזרת וטרינר מוסמך כך צריך להיעזר ביועץ תחזוקה וניהול מבנים שיתכנן וידריך אתכם מה נכון ומה לא נכון לעשות בניהול ותחזוקת המבנה.

יוסי אינהורן

יועץ לתחזוקת וניהול מבנים

053-424-1625

yossein@gmail.com

אתר תחזוקת מבנים https://www.einhoren.com/

קבוצת ווטסאפ לניהול ותחזוקת מבנים: https://chat.whatsapp.com/Lg0s9Xnloa25l9Gz9IOxLe

פורום ניהול ותחזוקת מבנים https://www.einhoren.com/forum

אתר מומלצים בחוכמת המונים https://61082c765cdd5.site123.me/

פורום מומלצים בחוכמת המונים https://61082c765cdd5.site123.me/%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9D

189 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עשרת הדברים החשובים לניהול ואחזקת מבנים על ידי CHATGPT

לתחזוקה וניהול של מבנים בישראל יש חשיבות מכרעת לאריכות חייהם ולבטיחות ונוחות יושביהם. להלן עשרה היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון: 1. בדיקות סדירות: ערכו בדיקות שגרתיות כדי לזהות כל צורך בתחזוקה או ת

מה הקשר בין יין ומבנים

הרבה ישאלו אותי ויגידו, "מה קשור", איזה קשר יכול להיות לבקבוק יין ולמבנה. ובכן, אתמול כשנסעתי להתארח והימים ימי חול המועד סוכות תשפ"ב ובידי בקבוק יין כתשורה, ולנוכח המבנה שקרס בחולון, שמעתי ברדיו על

bottom of page