top of page

מה הקשר בין יין ומבנים


הרבה ישאלו אותי ויגידו, "מה קשור", איזה קשר יכול להיות לבקבוק יין ולמבנה.

ובכן, אתמול כשנסעתי להתארח והימים ימי חול המועד סוכות תשפ"ב ובידי בקבוק יין כתשורה, ולנוכח המבנה שקרס בחולון, שמעתי ברדיו על עוד מבנים בערים אחרות שחלקם מפונים וחלקם נבדקים ליציבותם. עלתה בראשי המחשבה שיש קשר בין בקבוק יין לבניין.

כמו כול יין טוב שנבחן בבית היוצר שלו, בסוגי הענבים, באזור גידול הענבים המשמשים להפקתו, בטעם ובריח שנוצרו נותנים תוצאה שבגינה נקבע מחירו הבסיסי ומעמדו בשוק היין.

יין שנשמר ומוחזק לאורך זמן בתנאים נאותים שומר על ערכיו וחלקם אף משתבחים עם הזמן ומעלים את ערכו. לעומתו אותו יין שלא ישמר ויוחזק בתנאים טובים ייהפך לחומץ שלפעמים לא יהיה לו ביקוש וערכו הכספי ירד פלאים ואף ימחק.

זהו, זה בדיוק הקשר!!!

גם מבנים נבחנים במי שבנה אותם, בחומרים ששימשו לבנייתו, באזור בו המבנה מוקם, באדריכלות של המבנה. כול אלה ועוד שיקולים קובעים את מחיר הדירה הבסיסי.

כמו יין שמוחזק בתנאים טובים גם מבנה שמתוחזק ומנוהל כראוי שומר על ערכו ובמקרים אחדים ההשקעה גם משביחה את המבנה.

בדומה ליין שמחמיץ כתוצאה מתנאי שימור ותחזוקה לא נאותים יכול המבנה לאבד מערכו ולהפוך למבנה רפאים שאנשים לא ירצו לגור בו או אף גרוע למבנה שיקרוס כמו המבנה בחולון.

במקרה של המבנה בחולון, שכפי הנראה לא תוחזק ונוהל כראוי, בנס לא היו נפגעים בנפש, אך הדיירים ובעלי הנכסים איבדו את ערך המבנה וכן הרבה ציוד שהיה בבתים ומזכרות שערכן רב מערכן הכספי. מה שנישאר למעשה זה הערך הנדלני היחסי של השטח שמהווה חלק קטן מערך הדירה, כלומר נשארנו עם חומץ שגם לו כבר אין ערך ממשי ולא עם יין נחשב...


חג שמח,

יוסי אינהורן

יועץ לתחזוקת וניהול מבנים

0534241625

yossein@gmail.com

אתר תחזוקת מבנים https://www.einhoren.com/

אתר מומלצים בחוכמת המונים https://61082c765cdd5.site123.me/

קבוצת ווטסאפ לניהול ותחזוקת מבנים: https://chat.whatsapp.com/Lg0s9Xnloa25l9Gz9IOxLe

158 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עשרת הדברים החשובים לניהול ואחזקת מבנים על ידי CHATGPT

לתחזוקה וניהול של מבנים בישראל יש חשיבות מכרעת לאריכות חייהם ולבטיחות ונוחות יושביהם. להלן עשרה היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון: 1. בדיקות סדירות: ערכו בדיקות שגרתיות כדי לזהות כל צורך בתחזוקה או ת

המשל על החמור והמלך ואיך זה קשור למבנים?!!!

למלך אחד היה חמור מלכותי שהסתובב בחצר המלך ואכל מכול הבא לפיו, החמור היה גדול שמן ויפה כיאות לחמור מלכותי. יום אחד המלך ראה את החמור ואמר, " החמור שמן מדי צריך להכניס אותו לדיאטה", כול יועצי המלך עמדו

bottom of page