top of page

תשלום במזומן לבעלי מקצוע הינו עבירה

תשלום במזומן לבעלי מקצוע הינו עבירה, חוק שעבר בכנסת לא מאפשר יותר תשלום במזומן לבעלי מקצוע, תשלום כזה הוא עבירה.

במצב הקודם אדם שהיה משלם לבעל מקצוע תשלום במזומן ללא קבלה וללא תשלום מע"מ לא נחשב כעבריין, האשמה והעבירה חלה על בעל המקצוע, תאורטית בכול סכסוך היה ניתן לאיים על בעל המקצוע שלא נתן קבלה לחשוף אותו ביפני שרותי המס על כול המשתמע מכך.

כיום האחריות היא משותפת גם על בעל המקצוע וגם על מקבל השרות, בעלי המקצוע יכולים להתעלם מהאחריות שלהם לביצוע העבודה היות והמתלונן יהיה אשם באותה מידה ויחשוב מספר פעמים בטרם ינסה לאלץ את בעל המקצוע לממש את אחריותו.

מכאן שהרווח של מקבל השרות בהורדה של המע"מ מוטלת בספק ומסכנת גם אותו בעבירה.

מצד שני זו היא בשורה טובה לבעלי מקצוע בינוניים שנאלצו להתחרות בחפרים ולהיכנס לפינה של אי תשלום מעם ולא להפסיד עבודות.

חברות גדולות  לא נמצאות בשוק הזה והן בדרך כלל מנהלות חשבונות כדין.

שימוש במזומן לתשלום לקבלנים על ידי וועד הבית הינו למעשה חוסר שקיפות ודרך בטוחה במדרון החלקלק לאי סדרים בכספי הוועד ולא מומלץ.

חשוב שכול הדיירים ירגישו בשקיפות של ניהול וועד הבית ובמיוחד בנושא הכספים גם אם נעשו שגיאות, אף אחד לא חף משגיאות, זה ימנע ויכוחים רבים באספות מרתוניות ללא תחליט שיסרסו את פעילות וועד הבית.

לפעמים עדיף לשלם קצת יותר מאשר להגיע למצב של וועד בית מסורס מיכולתו לעבוד וחוסר אמון של דיירים. 

33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page