top of page

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב


את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה.

מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם?

היכנסו כאן וענו על השאלה.

מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניין נמסר לדיירים, בדרך כלל מצבו הוא שלהי החורף תחילת אביב ימיו, המצב של שלהי החורף הוא עקב כול הבעיות הנובעות מתהליך מסירת מגדל המגורים או המבנה לדיירים וביחד עם זה יש את השמחה של קבלת הבית החדש.

משם צריך להתקדם קדימה אל אביב ימיו של מגדל המגורים או המבנה, אלה הם הימים הטובים של מגדל המגורים או המבנה פריחה וצמיחה של מגדל המגורים או המבנה והתפתחותו בכול המובנים ועד ימיו הראשונים של הקיץ, בתקופה הזו מגדל המגורים או המבנה נמצא בשיא תפארתו מואר, יפה, מתוחזק כהלכה ונעים לדיירים. רצוי שמגדל המגורים או המבנה יישאר תמיד בתקופת האביב תחילת הקיץ ולא יעבור לעונות אחרות בשנה. מגדל מגורים או מבנה שמגיע לקיץ עדיין ניראה טוב ויפה אך מבפנים מתחילים להרגיש אומנם בקטן את הסדקים והתקלות, חייבים לא להגיע לעונה זו של השנה ואם הגעתם זה הזמן לבצע שינויים בתחזוקת וניהול מגדל המגורים או המבנה ולחזור לתקופת האביב. כמובן שאם לא עוצרים את הסדקים והתקלות בתחזוקת וניהול מגדל המגורים או המבנה בזמן, מגיעים לתקופת הסתוו של הבניין בו הבניין כבר ניראה פחות טוב ויפה וכבר הסדקים והתקלות בולטים לעיני כול, מגדל המגורים או המבנה מאבד מערכו וכן מנעימות המגורים בו. מגדל המגורים או המבנה שנמצא בתקופת הסתוו של חייו עדיין ניתן וכדאי לשנות, לשקם ולהחזירו לתקופת האביב אבל זה כבר מצריך השקעה גדולה. אם לא עצרתם בזמן והגעתם לתקופת החורף של הבניין אתם בצרות, מגדל המגורים או המבנה יכול בקלות להגיע למצב של מבנה מסוכן אמתי, לא ראוי למגורים, יאבד מערכו ועד כדי נטישה של מגדל המגורים או המבנה.

נדיר מאוד שמגדל המגורים או המבנה שנמצא בתקופת החורף של ימיו יהיה ראוי וכדאי לשיקום ושיפוץ ואם כן, העלויות תהיינה כאלה גבוהות שהדיירים לא יעמדו בשיקום מגדל המגורים או המבנה ותחזוקתו, מגדל המגורים או המבנה ימשיך להתדרדר אל עבר מבנה מסוכן ואו שיינטש על ידי הדיירים או שהדיירים יפונו בידי הרשויות המוסמכות לכך.

המסקנה מכול האמור שיש להשאיר את מגדל המגורים או המבנה בתקופת האביב של חייו ולשמור לא להגיע לתקופות אחרות במבנה שהמשמעות לכך היא בין הצורך להשקיע כספים רבים בשיקום ושיפוץ לבין נטישת המבנה.

השאלה הנשאלת היא איך לעזאזל מצליחים לשמור על מגדל המגורים או המבנה באביב ימיו לכול אורך הזמן, נכון גם זה לא פשוט אבל זה עדיף על המצבים האחרים ולשם כך ניתן להיעזר ביועץ תחזוקה וניהול למגדלי מגורים ומבנים שינחה את וועד הבית והדיירים איך לבצע זאת בדרך נכונה.

כדי לעשות זאת יש צורך בוועד בית מתפקד ובדיירים אכפתיים שיחד ישמרו על מגדל המגורים או המבנה, בניית תכנית תחזוקה מותאמת למגדל המגורים, בניית תכנית ניהול מותאמת לבניין, בניית תקציב שנתי למגדל המגורים או המבנה על בסיס תכנית התחזוקה ותכנית הניהול.

אם הבניין מנוהל על ידי הוועד, יש להקפיד על המסגרות של תכנית התחזוקה, תכנית הניהול והתקציב על ידי וועד הבניין והדיירים ובנוסף רצוי אחת לכמה זמן לבצע בדיקה על ידי יועץ תחזוקה וניהול כדי לוודא שהכול הולך כראוי, הכול מטופל ושהבניין לא נסוג לאחור.

אם הבניין מנוהל על ידי חברת ניהול או תחזוקה חייב שיהיה וועד בית פעיל כדי שיפקח על חברת הניהול והתחזוקה, במידה שוועד הבית לא מסוגל או לא יודע רצוי שישכור שירותים של יועץ תחזוקה וניהול להנחיית הוועד ולבקרה על חברות הניהול והתחזוקה. ניתן להצטרף לקבוצת הוטסאפ שלי בנושא

אשמח לעזור בנושא יוסי אינהורן יועץ תחזוקה וניהול למגדלי מגורים ומבנים 053-4241625 yossein@gmail.com

132 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

עכשיו כולנו בסגר - אז בואו ונעשה חשבון נפש

זהו שוב שלחו אותנו לסגר, ואיפה?, בבתים!!! כן אותם בתים שראינו אותם רק שעות ספורות לאחר שחזרנו מהעבודה ועד שהלכנו לישון ועוד שעה עד שעתיים בבוקר לפני שיצאנו לעבודה, הא, כן ואולי בסופי שבוע וחגים אם לא

bottom of page