top of page

עכשיו כולנו בסגר - אז בואו ונעשה חשבון נפש

עודכן: 6 באוק׳ 2020



זהו שוב שלחו אותנו לסגר, ואיפה?, בבתים!!!


כן אותם בתים שראינו אותם רק שעות ספורות לאחר שחזרנו מהעבודה ועד שהלכנו לישון ועוד שעה עד שעתיים בבוקר לפני שיצאנו לעבודה, הא, כן ואולי בסופי שבוע וחגים אם לא יצאנו לטיול או ביקור במקום אחר.


תמיד מיהרנו ועברנו דרך השטחים הציבוריים של המבנה המשותף גם אם ראינו משהוא לא בסדר לעיטים רחוקות עסקנו בו, יותר צקצקנו התלוננו לעצמנו או לאנשים הקרובים בסביבתנו וטרדות אחרות בחיים העפילו וגרמו לנו לשכוח.

אז המצב השתנה!!!



כיום עקב הסגרים הרבים אנחנו מבלים יותר בביתנו ואפילו עובדים מהבית וכול אותם דברים שהתעלמנו מהם חוזרים אלינו ובגדול זה יותר מפריע, אנחנו רואים כול לכלוך בשטחים הציבוריים מתלוננים יותר לוועד הבית על כול תקלה ותקלה שאנו רואים ולפעמים חווים כמו ריחות, רעשים, מעליות שלא מתפקדות כמו שצריך ועוד.


מה שבדרך כלל אנחנו לא יודעים זה שבשטחים הציבוריים ישנם מערכות נוספות שהם שקופות לנו בחיי היום יום עד שקורת תקלה.


האם מערכת הביוב בבניין מתוחזקת כראוי ומונעת ריחות והצפות?


האם מערכת המים ומכלי המים בבניין נבדקים בצורה סדירה לאיכות המים טיב האספקה ולנזילות שלא להגיד הצפות?

האם מערכת האשפה בבניין מטופלת כראוי, המכלים או הדחסנית מפונים בצורה סדירה ועקבית על ידי העירייה?

האם מערכת הגז בבניין מתוחזקת ומטופלת כראוי וללא דליפות?

האם החניון העילי והתת קרקעי מטופל כנדרש והאם מערכת ה CO בחניונים התת קרקעיים עובדת?


האם המעליות מטופלות כנדרש ונערכות להן בדיקות כפי שמחויב בחוק ובתקנות?


עוד ועוד שאלות שיכולתי לשאול על כול בניין ובניין והם לא רק מפריעות לאורך חיים תקין הן גם מסכנות אתכם ואת בני משפחותיכם.

אז היום אנחנו אחרי ראש השנה ולפני יום כיפור חייבים לשאול את עצמנו האם אנחנו עושים הכול כדי שבשנה הבאה נוכל לחיות בבניין בטוח יותר. נעים יותר ובריא יותר.


נכון אתם לא תמיד יודעים הכול ובמיוחד במבנים חדשים ומגדלי מגורים איש לא מצפה ממכם להבין ולדעת הכול, חברות הניהול הן גורם כלכלי שמטרתו להרוויח ובקצה גם לתת לכם תחושת הכול בסדר תסמכו עלינו, אבל המצב ממש לא כזה ישנם הרבה חברות שלא יודעות מה הן המחויבויות שלהן ואם הן כבר יודעות אז חלק מהן גם מתעלמים מכך.


חוזי הניהול שאתם חותמים עליהם מול חברות הניהול הוא בדרך כלל מוגש על ידי החברות וכלול בו מה שהם רוצים שיהיה כלול ולא תמיד מותאמות למבנה שלכם.

דמי הניהול שאתם משלמים נקבעים על ידי חברות הניהול או נלקחות מבניין אחר ולא נקבעות על בסיס ניתוח מעמיק של צרכי הבניין על ידי בניית תקציב שנתי מותאם לבניין שלכם וממנו לגזור את דמי הניהול.


האמרה "ביתו של אדם מבצרו", רק בתנאי שהאדם יבצר את ביתו, אם ביתו לא מבוצר הוא בעט פקודה יחוש בזה ולפעמים זה יהיה מאוחר.

מומלץ מאוד לבצע ביקורת על ידי יועץ תחזוקה וניהול למבנה המגורים שלכם גם אם הוא מנוהל על ידי וועד בית או חברת ניהול כדי שתוכלו להגיד שעשיתם הכול וחשבון הנפש שלכם כלל גם את הבניין בו אתם מתגוררים.


אשמח לעזור לכם בשאלות ותשובות ולשם כך הירשמו לקבוצת הווטסאפ "ייעוץ בתחזוקת וניהול מבנים" בקישור הבא: https://chat.whatsapp.com/Lg0s9Xnloa25l9Gz9IOxLe

בברכת שנה טובה, חתימה טובה, חגים ומועדים לששון וסגר קל ומועיל

יוסי אינהורן

יועץ תחזוקה וניהול למבנים

053-4241625

92 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page