top of page

שריפה שפרצה בבניין משותף בן 8 קומות

שריפה שפרצה בבניין משותף בן 8 קומות

באתר חדשות רחובות פורסמה ידיעה על שריפה שפרצה בבניין משותף בן 8 קומות, בכתבה לא נמסר על היקף השריפה נזקיה והאם נפגעו אנשים.

מבלי להתייחס לתוצאות במקרה זה ברצוני להביא לידיעתכם את המסוכנות במקרה של שריפה במבנה רב קומות ואת משמעות האחזקה של מערכות מצילות חיים במבנה רב קומות.

במבנים רבי קומות ישנם מספר מערכות ומעגלי הגנה לשריפה במבנה שכוללים מענים אנושיים, ציוד כיבוי אש, מערכת גילוי אש ומערכת כיבוי אש אוטומטית.

מענה אנושי:

במענה האנושי מדובר באדם שזיהה בעיניו או הריח שריפה, במקומות שיש לחצן חרום לשריפה יש ללחוץ עליו ולהפעיל את מערכת גילוי האש ובמקביל עליו לדווח במידי לגורמים המוסמכים בבניין (וועד בית, חברת ניהול, חברת אחזקה) ואם לא או במקביל גם לכיבוי אש, ככול שנקצר את זמן התגובה לכיבוי האש כך נמנע יותר נזקים בנפש וברכוש.

אם האדם מיומן אז שישתמש בציוד הכיבוי שישנו בסביבה ובמידה ולא שיפנה את עצמו מהבניין ואת כול מי שניקרה בדרכו באמצעות דרכי המילוט המסומנים בבניין.

ציוד כיבוי אש:

בכול קומה יש לפחות עמדה אחת עם ציוד כיבוי האש הכוללת מטף ומערכת צינורות כיבוי במים  הניתנות לפריסה ולשימוש בזמן כיבוי האש.

דיירים במבנה רצוי שילמדו כיצד לעבוד עם ציוד הכיבוי, מענה מידי שלהם עשוי לצמצם את הנזק של השריפה.

  • את ציוד הכיבוי שי לבדוק אחת לחצי שנה על ידי הגורם המתחזק את הבניין ואחת לשנה על ידי גורם מוסמך ולקבל ממנו אישור על תקינות הציוד

  • במקרה שמתגלית תקלה יש לתקנה במידי.

  • אין להשתמש בציוד הכיבוי למתרות אחרות מלבד כיבוי אש.

מערכת גילוי אש:

במבנים רבי קומות שנבנים מזה מספר שנים משולבות מערכות גילוי אש כדי לאתר התפרצויות של שריפה בשלב מוקדם ככול האפשר לדווח עליהם ולטפל בהם.

מערכת גילוי האש מלבד ההתרעה גם מבצעת הפעלות או מניעת הפעלות במערכות שונות במבנה על מנת לאפשר דרכי מילוט, מניעת ליבוי האש ותיחום האש באזור מסוים של המבנה על מנת לצמצם נזקים.

  • את מערכת גילוי האש יש לבדוק פעמיים בשנה על ידי מעבדה מוסמכת ולקבל ממנה אישור על תקינות המערכת.

  • במקרה שמתגלה תקלה יש לתקנה במידי.

  • לפעמים עקב תקלות חוזרות ונשנות במערכת גילוי האש נוצר מצב של התראות שאו שמציקות לדיירים, אין להשבית את המערכת או האזור אלא יש לקרוא לטכנאי החברה המתחזקת שיתקן את הטעון תיקון במערכת, השבתת מערכת מסכנת חיי אדם ויכולה לגרום לנזקים גדולים.

מערכת כיבוי אש:

מערכת נוספת המותקנת במבנים היא מערכת כיבוי אש אוטומטית (ספרינקלרים), המערכת נועדה לתת מענה מקומי לכיבוי האש ופועלת בצורה עצמאית ברגע שהיא מגלה התפרצות אש על מנת לכבות את האש במידי באזור ההתפשטות  מטרת המערכת היא בעיקר למנוע את התפשטות האש ולהגן על חיי אדם.

יש לבצע בדיקה שבועית על המערכת המרכזית, ולוודא פעולה תקינה של המערכת על ידי הגורם המתחזק את המבנה.

את מערכת כיבוי האש המרכזית רצוי לבדוק ארבעה פעמים  בשנה ופעם אחת את מצב הצנרת בבניין והספרינקלרים עצמם על ידי מעבדה מוסמכת ולקבל ממנה אישור על תקינות המערכת.

במקרה שמתגלה תקלה יש לתקנה במידי.

לפעמים עקב תקלות חוזרות ונשנות במערכת כיבוי האש נוצר מצב של התראות שאו שמציקות לדיירים, אין להשבית את המערכת או האזור אלא יש לקרוא לטכנאי החברה המתחזקת שיתקן את הטעון תיקון במערכת, השבתת מערכת מסכנת חיי אדם ויכולה לגרום לנזקים גדולים.

אזהרה!!!

מערכת ספרינקלרים שפועלת ללא סיבה או פיצוץ באחד מהצינורות יכול לגרום נזק רב על ידי הצפת המבנה ולכן חשוב לבצע את פעולות האחזקה של המערכת ולהימנע ככול האפשר מנזקים.

הערה!!!

כיבוי האש ברגעים ראשוניים ניתן לפעמים לבצע בעזרת כוס מים אך אם לא מצליחים לכבות את האש בהתחלה לפעמים גם סופר תנקר לא יעזור.

25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page