top of page

עכשיו יוצאים מהסגר - אז בואו ונעשה את זה נכון

עודכן: 20 באוק׳ 2020


זהו שוב מתחילים לצאת מהסגר, עצרו!!!, לאט, אל תלחצו, תנו למומחים לעבוד. תשתחררו לאט גם אם זה ייקח בחלק מהמקרים מספר חודשים. ככול שנצא מהר ובצורה לא מבוקרת נחזור מהר יותר לעוד סגר. הכלכלה חשובה מאוד אבל רק אם יישאר מי שהוא ליהנות מזה, רק מי שחווה את הקורונה יכול להבין את המשמעות ועדיין לא ידוע מה ההשלכות העתידיות של המחלה על מי שנדבק.


זה לא שפעת, זה הרבה יותר חמור!!!


חלקנו יחזרו לעבוד במקומות העבודה ורבים יעבדו חלקית או מרחוק כלומר מהבית, הבית הופך למשמעותי יותר ומרכזי יותר נשהה בו יותר מהעבר.

כן אותם בתים שראינו אותם רק שעות ספורות לאחר שחזרנו מהעבודה ועד שהלכנו לישון ועוד שעה עד שעתיים בבוקר לפני שיצאנו לעבודה, הא, כן ואולי בסופי שבוע וחגים אם לא יצאנו לטיול או ביקור במקום אחר.

תמיד מיהרנו ועברנו דרך השטחים הציבוריים של המבנה המשותף גם אם ראינו משהוא לא בסדר לעיתים רחוקות עסקנו בו, יותר צקצקנו התלוננו לעצמנו או לאנשים הקרובים בסביבתנו וטרדות אחרות בחיים העפילו וגרמו לנו לשכוח.


אז המצב השתנה!!!



כיום עקב המצב אנחנו מבלים יותר בביתנו ואפילו עובדים מהבית וכול אותם דברים שהתעלמנו מהם חוזרים אלינו ובגדול זה יותר מפריע, אנחנו רואים כול לכלוך בשטחים הציבוריים מתלוננים יותר לוועד הבית על כול תקלה ותקלה שאנו רואים ולפעמים חווים כמו ריחות, רעשים, מעליות שלא מתפקדות כמו שצריך ועוד.

מה שבדרך כלל אנחנו לא יודעים זה שבשטחים הציבוריים ישנם מערכות נוספות שהם שקופות לנו בחיי היום יום עד שקורת תקלה.


האם מערכת הביוב בבניין מתוחזקת כראוי ומונעת ריחות והצפות?


האם מערכת המים ומכלי המים בבניין נבדקים בצורה סדירה לאיכות המים טיב האספקה ולנזילות שלא להגיד הצפות?


האם מערכת האשפה בבניין מטופלת כראוי, המכלים או הדחסנית מפונים בצורה סדירה ועקבית על ידי העירייה?


האם מערכת הגז בבניין מתוחזקת ומטופלת כראוי וללא דליפות?


האם החניון העילי והתת קרקעי מטופל כנדרש והאם מערכת ה CO בחניונים התת קרקעיים עובדת?


האם המעליות מטופלות כנדרש ונערכות להן בדיקות כפי שמחויב בחוק ובתקנות?


עוד ועוד שאלות שיכולתי לשאול על כול בניין ובניין והם לא רק מפריעות לאורך חיים תקין הן גם מסכנות אתכם ואת בני משפחותיכם.

אז היום אנחנו אחרי החגים, זו התקופה שאליה אנחנו דוחים הרבה דברים חשובים, חייבים לשאול את עצמנו האם אנחנו עושים הכול כדי שנוכל לחיות בבניין בטוח יותר. נעים יותר ובריא יותר כדי שלא נחזור לסגר נוסף.

גם במקומות העבודה לאלו שחוזרים לעבוד חייבים לבצע שינויים ולשנות דברים שיפחיתו את האפשרות להדבקה במקרה ויגיע אדם עם מחלה והיא יכולה להיות קורונה, שפעת או משהוא אחר.

מי שמרגיש חולה שלא יגיע למקום העבודה גם אם הוא חושב שאי אפשר להסתדר בלעדיו, תחשבו על זה שאם אתם מגיעים חולים אתם יכולים להשבית את שאר העובדים ולא יהיה עם מי לעבוד.

נכון אתם לא תמיד יודעים הכול ובמיוחד במבנים חדשים ומגדלי מגורים איש לא מצפה ממכם להבין ולדעת הכול, חברות הניהול הן גורם כלכלי שמטרתו להרוויח ובקצה גם לתת לכם תחושת הכול בסדר תסמכו עלינו, אבל המצב ממש לא כזה ישנם הרבה חברות שלא יודעות מה הן המחויבויות שלהן ואם הן כבר יודעות אז חלק מהן גם מתעלמים מכך.

חוזה הניהול שאתם חותמים עליהם מול חברות הניהול הוא בדרך כלל מוגש על ידי החברות וכלול בו מה שהם רוצים שיהיה כלול ולא תמיד מותאמות למבנה שלכם.

דמי הניהול שאתם משלמים נקבעים על ידי חברות הניהול או נלקחות מבניין אחר ולא נקבעות על בסיס ניתוח מעמיק של צרכי הבניין על ידי בניית תקציב שנתי מותאם לבניין שלכם וממנו לגזור את דמי הניהול.

האמרה "ביתו של אדם מבצרו", רק בתנאי שהאדם יבצר את ביתו, אם ביתו לא מבוצר הוא בעט פקודה יחוש בזה ולפעמים זה יהיה מאוחר.

מומלץ מאוד לבצע ביקורת על ידי יועץ תחזוקה וניהול למבנה המגורים שלכם גם אם הוא מנוהל על ידי וועד בית או חברת ניהול כדי שתוכלו להגיד שעשיתם הכול אבל הכול עבור הבניין בו אתם מתגוררים.

אשמח לעזור לכם בשאלות ותשובות ולשם כך הירשמו לקבוצת הווטסאפ "ייעוץ בתחזוקת וניהול מבנים" בקישור הבא:


בברכת אחרי החגים לטובה ויציאה בטוחה ומפוקחת מהסגר.


יוסי אינהורן

יועץ תחזוקה וניהול למבנים

053-4241625

yossein@gmail.com

https://www.einhoren.com/

63 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עשרת הדברים החשובים לניהול ואחזקת מבנים על ידי CHATGPT

לתחזוקה וניהול של מבנים בישראל יש חשיבות מכרעת לאריכות חייהם ולבטיחות ונוחות יושביהם. להלן עשרה היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון: 1. בדיקות סדירות: ערכו בדיקות שגרתיות כדי לזהות כל צורך בתחזוקה או ת

המשל על החמור והמלך ואיך זה קשור למבנים?!!!

למלך אחד היה חמור מלכותי שהסתובב בחצר המלך ואכל מכול הבא לפיו, החמור היה גדול שמן ויפה כיאות לחמור מלכותי. יום אחד המלך ראה את החמור ואמר, " החמור שמן מדי צריך להכניס אותו לדיאטה", כול יועצי המלך עמדו

bottom of page