top of page

משמעות יום הכיפורים בראי של בתים משותפים





מה המשמעות של יום הכיפורים בכלל, ישנם מספר קבוצות של עבירות שאנחנו מנסים לכפר עליהם ביום הכיפורים, עבירות של בן האדם לאלוהיו, עבירות של בן האדם לחברו ועברות של בן האדם לסביבה. לכאורה יש קשר בין קבוצות העברות אבל רק לצום ולבקש כפרה מאלוהים לא מספיקה, אלוהים יכול לסלוח לעברות שנעשו כלפיו ודינו של אדם למהלך השנה נגזר לכאורה בתקופה זו.

שתי הקבוצות האחרות אדם לחברו ואדם לסביבה הן קצת יותר קשות לביצוע, זה לא אומר שאם תבקש סליחה מחברך הוא יסלח לך, יש שם משקעים עמוקים וצריכה להיות כוונה בבקשת הסליחה וכן להתחבב על חברך אחרת אם אתה ממשיך במהלך השנה באותה דרך מה הועילה בקשת הסליחה ואם הייתה אצל חברך קצת אמונה שהינה אתה משתפר האמון והאשראי הולך ומתמעט עד כדי כך שהוא לא יסכים לבקשת הסליחה שלך ותחיו בניקור ואיבה לכול החיים.

מצד שני אם אתה חברך הייתי מייעץ לך מאותן סיבות לבקש את סליחתו של חברך השני מאותן סיבות ונימוקים שהעליתי.

ועכשיו באה הקבוצה האחרונה והיא בן אדם לסביבתו, לעוונותינו הרבים מבלי לשים לב או מחוסר אכפתיות אנחנו נוטים לחטוא לסביבה, הסביבה לא סולחת היא צוברת לנו את החטאים ומקימה אותם עלינו ודי אם נסתכל על האסונות הרבים שנגרמים לנו ברחבי העולם בשל חטאים אלו כמו ההתחממות הגלובלית שגורמת לאסונות רבים ברחבי העולם. בתקופה זו אנחנו צריכים לחשוב טוב במה אנחנו חוטאים לסביבה וכיצד אנחנו יכולים לכפר על חטאינו במהלך השנה הקרובה ומעבר לכך ומצווים במחשבה עמוקה והחלטה שאנחנו הולכים ומשנים את המצב כדי שהסביבה תאיר לנו פנים.

ואיך כול זה קשור למי שגר במבנים משותפים?

לגבי בקשת הסליחה מחטאים שלנו כלפי האלוהים אין שינוי, אך השינוי צריך לבוא בשתי קבוצות החטאים של בן אדם לחברו ובן אדם לסביבה.

כידוע מגורים במבנים משותפים גורמים מטבע הדברים לסכסוכים בין שכנים ולעבירות של בן אדם לחברו ובמיוחד כשהדם רותח, וכאן המקום לחשוב לשנה הבאה והלאה מימנה, איך מבקשים סליחה מכול אחד מדיירי הבניין ואיך מתייחסים אחד לשני כדי לא לחטוא ולא לצבור משקעים מעטה והלאה, כמובן שאפשר לגשת לכול דייר ודייר ולבקש את סליחתו, מחלו על הגאווה העצמית וזו התחלה טובה אבל לא מספיקה, בקשת הסליחה צריכה להימשך עם מעשים בכיוון כדי שלא תגיעו בשנה הבאה לאותו מצב, כלומר העשייה בנושא צריכה להמשך לאורך כול השנה ואף מעבר אליה.

כאן אנחנו מגיעים לקבוצת החטאים השלישית, בן אדם לסביבה וכן גם במבנים ישנם חטאים שאנחנו עושים לסביבה וזו התקופה לחשוב מה אנחנו עושים מכאן והלאה כדי להימנע מחטאים אלו.

אז בואו נתחיל בדברים הפשוטים וזה ניקיון ושמירה על הרכוש המשותף במבנה, בואו לא נזרוק ונכלך את השטחים והחצרות המשותפים בבניין, לא נזרוק זבל ברשות הציבור ולא נטפטף משקיות זבל לאורך כול הבניין והמעליות, את הזבל אפשר לקחת בדלי מסודר לשם כך כדי שלא יטפטף במסדרונות ובמעלית, לא להשאיר מחוץ לבית אלא לקחת ישירות לחדר הזבל המשותף או לעגלות הזבל ולהכניס אותם לעגלות ולדחסנית ולא לזרוק את הזבל ליד ובמערום.

בפעולה פשוטה זו שתיארנו הסביבה סולחת לנו במיידי ואנחנו מקבלים בניין נקי יותר ונעים יותר לחיות בו ומונעים התפשטות של חיידקים ומחלות בבניין.

הנושא השני הוא שמירה על הרכוש הציבורי בבניין ובחצרות, המנעו מפגיעה או פירוק של רכוש ציבורי, הרכוש הציבורי אמור לשרת אתכם ואת שאר הדיירים בבניין ופגיעה בו היא גם פגיעה בכם ובשכניכם, במקרה של תקלה או פגיעה ברכוש המשותף דוחו מיד למי שאחראי כדי שיידע לטפל בכך.

בנושא זה יש עוד פן והוא נושא תחזוקת וניהול המבנה המשותף, ישנם תחזוקות שמוגדרות בחוקים תקנים ותקנות והם גדלות במהלך השנים ונועדו להגן ולאפשר חיים במבנים משותפים, אל תזלזלו בהם היות ובשעת אירוע הן אלה שיגנו על חייכם ובשגרה יאפשרו לכם לחיות בנוחות ובכף בבניין המשותף, גם ניהול הבניין שנובע מצרכים של המבנה ורצונות של הדיירים נופלים בקטגוריה זו אם כי יש לה גם השלכות לנושא בן אדם לחברו.

וכאן אם נשמור על שתי הנושאים בן אדם לחברו ובן אדם לסביבה נרוויח, חלק מהנושאים נקבל רווח מידי, באווירה טובה יותר, סביבה נקיה יותר ובטוחה יותר וחלק ברווח עתידי של סביבה בטוחה יותר, מניעת תחלואה ועוד, בנוסף מבנים כאלה שהאווירה בהם טובה, מתוחזקים ומנוהלים נכון, שומרים על ערך הדירה שלכם גם בהשכרה וגם במכירה ואף יכולים להעלות את ערך הדירות והבניין כולו.

אז השנה כשאתם מנסים לכפר על החטאים שלכם חישבו גם על המבנה המשותף והשכנים שלכם, זה חלק מהעניין. אז שתהייה לנו שנה טובה וחתימה טובה ובניין נעים, בטוח ומיטב עם כולנו.

חתימה טובה

יוסי אינהורן

יועץ לתחזוקת וניהול מבנים

0534241625

אתר תחזוקת מבנים: https://www.einhoren.com/

אתר מומלצים בחוכמת המונים: https://61082c765cdd5.site123.me/

קבוצת ווטסאפ בנושא תחזוקת מבנים: https://chat.whatsapp.com/Lg0s9Xnloa25l9Gz9IOxLe


65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עשרת הדברים החשובים לניהול ואחזקת מבנים על ידי CHATGPT

לתחזוקה וניהול של מבנים בישראל יש חשיבות מכרעת לאריכות חייהם ולבטיחות ונוחות יושביהם. להלן עשרה היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון: 1. בדיקות סדירות: ערכו בדיקות שגרתיות כדי לזהות כל צורך בתחזוקה או ת

המשל על החמור והמלך ואיך זה קשור למבנים?!!!

למלך אחד היה חמור מלכותי שהסתובב בחצר המלך ואכל מכול הבא לפיו, החמור היה גדול שמן ויפה כיאות לחמור מלכותי. יום אחד המלך ראה את החמור ואמר, " החמור שמן מדי צריך להכניס אותו לדיאטה", כול יועצי המלך עמדו

bottom of page