top of page

מגדלי רפאים, עולם הולך ומשתנה, המשמעות של גובה דמי הניהול שאתם משלמים

עודכן: 21 באפר׳ 2021


בסרטון "מגדלי רפאים" של כלכליסט מתואר מצבם העגום של מבנים, מגדלים מסחריים ומגדלי משרדים בפרט.

הקורונה גרמה לשינוי בתודעה הן של העובדים והן של החברות, אפשר לעבוד מהבית! , ולזה יש משמעות ישירה על הנדל"ן המסחרי באופן ישיר.

נכון, לא את כול העבודות ניתן לעשות מהבית אך חלק ניקר מהן אפשר לעשות מהבית מה שיביא הקלה גדולה על הכבישים בעתיד לאחר סיום מגבלות הקורונה בתחבורה הציבורית.

בנוסף זו הקלה לבעלי העסקים אם הם יכולים לעבוד בצורה מלאה או חלקית מהבית הם יכולים גם להסתדר במשרדים בעלי שטח קטן יותר או לשכור משרדים לזמן קצר עם שירותים מסביב ולחסוך באופן ניכר בהוצאות.

תמיד אם יש מרוויחים ישנם גם מפסידים והם בעלי הנכסים, חברות הניהול והעיריות. בעלי הנכסים מפסידים תשואה על נדלן לא מאוכלס ומטבע הדברים גם מחירי השכירות ירדו בנוסף על שטחים שלא מאוכלסים יצטרכו בעלי הנכסים לשלם ארנונה, דמי ניהול ומיסים אחרים מכיסם.

חברות הניהול יצטרכו לצמצם את שולי הרווח שלהן כדי להקל במקצת על בעלי הנכסים והשוכרים וכך להתאים את עצמם לשוק המשתנה ואף יתכן שיקצצו בתחזוקה גם בתחזוקה שתיפגע במבנים.

גם העיריות יצטרכו להתאים את עצמן ואת הארנונה לשוק המשתנה מה שיהווה אובדן הכנסה גדול לעיריות ולחלק מהן אף משמעותי.

אז איך כול זה משפיע על שוק מגדלי המגורים?, חברות הניהול הגדולות שעובדות בנדל"ן מסחרי ינסו להשלים הכנסה ויפנו ביתר אגרסיביות לניהול מגדלי מגורים.

מה שיקרה בשוק ניהול ותחזוקת מגדלי מגורים הוא שהחברות הקטנות והבינוניות שקיימות היום בשוק ינסו להשיב מלחמה על השוק ותיווצר ירידת מחירים משמעותית בשוק זה, חברות מסוימות יגיעו לסף של פשיטת רגל או סגירתן.

זה הזמן להזהיר את וועדי הבתים והדיירים במגדלי מגורים מפני לקיחת שירותים במחירי היצף או במחירי חוסר, במצב זה החברות תפגענה בתחזוקת המבנים כדי לעמוד בתקציב וביכולת ההישרדות שלהן, פגיעה בתחזוקת המבנים תביא בהכרח לנזק למבנים לאורך זמן ויתכן אף לנזק שהוא בלתי הפיך או נזק כבד שבעלי הנכסים יצטרכו לספוג בעתיד שלא לדבר על סכנה לחיי ובטיחות הדיירים במבנם.

לכן זה הזמן הנכון להיעזר ביועץ תחזוקה חיצוני לחברות הניהול כדי לפקח עליהן שיעשו את עבודתן נאמנה, לבדוק שלא מסתבכים עם חברה שלא תיתן שרות נאות לבניין ולפקח עליה מפעם לפעם בביקורות וזה נכון גם למבנים מסחריים וגם למגדלי מגורים.

אשמח לסייע בנושא,

יוסי אינהורן

יועץ לתחזוקת מבנים

0534241625


נ.ב.

אשמח אם תירשמו לקבוצת הווטסאף שלי בנושא לשאול שאלות, לקבל תשובות, וללמוד מבעיות של אחרים בקישור הבא:

119 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עשרת הדברים החשובים לניהול ואחזקת מבנים על ידי CHATGPT

לתחזוקה וניהול של מבנים בישראל יש חשיבות מכרעת לאריכות חייהם ולבטיחות ונוחות יושביהם. להלן עשרה היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון: 1. בדיקות סדירות: ערכו בדיקות שגרתיות כדי לזהות כל צורך בתחזוקה או ת

המשל על החמור והמלך ואיך זה קשור למבנים?!!!

למלך אחד היה חמור מלכותי שהסתובב בחצר המלך ואכל מכול הבא לפיו, החמור היה גדול שמן ויפה כיאות לחמור מלכותי. יום אחד המלך ראה את החמור ואמר, " החמור שמן מדי צריך להכניס אותו לדיאטה", כול יועצי המלך עמדו

bottom of page