top of page

השריפה בביתר עלית

עודכן: 13 באוק׳ 2020


אני לא רוצה לדבר על השריפה הזו באופן מיוחד, מחדלים היו או לא אלא לנצל את ההזדמנות ולדבר על הביטחון והבטיחות במבנים משותפים ובמיוחד מגדלי מגורים.

כמו במבנים משותפים רבים התוצאה כתובה על הקיר וזה היה עניין של זמן עד ששרפות יגבו מחיר כואב כמו המקרה בביתר עילית או אפילו שריפה שהייתה בלונדון. מבנים ובמיוחד מבנים מודרניים ומגדלי מגורים מתוכננים כך שהמבנה מחולק לאזורי אש הנתמכים במערכות של פינוי עשן, כיבוי אש ומאפשרים מסדרונות לפינוי האנשים הגרים במבנה במקרה של שריפה.

התכנון לבד ככול שיהיה טוב אינו מספיק כדי לאפשר ולהגן על הנמצאים בבניין, שילוב המערכות שנמצאות בבניין כמו מערכות גילוי וכיבוי אש, מערכות אוורור, מערכות בקרת מבנה ועוד צריכות לתת את המענה ולאפשר פינוי מהיר ויעיל של המבנה בזמן שריפה ועוד מספר התרחשויות שיכולות להתרחש בבניין.

הנושא קריטי וככול שנתחזק את המערכות בצורה טובה יותר ונתרגל מצבים של פינוי המבנה הכאוס בזמן אמת יקטן ואנשים יפעלו לפי מה שתרגלו ולא לפי מה שנידמה נכון באותו רגע בעיני אדם כול שהוא, נצליח למזער את הנזק ובפגיעה באנשים.

נושא אחזקת המערכות במגדלי מגורים והתרגול הוא אף קריטי יותר היות ומדובר בהרבה אנשים ושייקח לכוחות החילוץ הרבה זמן להגיע ללכודים ולפעמים אף במגדלים גבוהים במיוחד לכוחות החילוץ אין אמצעים חיצוניים להגיע ולחלץ מהקומות העליונות.

אז קחו את גורלכם בידכם וודאו שהבניין מתוחזק כראוי ובמיוחד מערכות החירום, היעזרו ביועצי אחזקה, לא תמיד אתם יודעים הכול, ושימרו על חייכם וחיי בני משפחותיכם.

ואין נכון יותר מהאמרה " ונשמרתם לנפשותיכם" ככול שתתחזקו נכון את מערכות החרום במבנים, תתרגלו ותדעו מה צריך לעשות תמנעו יותר פגיעות בנפש.

בנוסף רציתי להעלות נושא קשור אחר וזה החומרים שמהם נבנים הבניינים וכן מה שאנחנו מכניסים לבניינם במשך השנים שאנו מתגוררים בהם, חומרי הבנייה אמורים להיות לפי התקן חומרים שהם מעקבי בעירה ואני תיקווה שאכן משתמשים בחומרים אלו בשלב הבנייה, אך מה קורה לאחר מכן, האם אנחנו בודקים שהדברים שאנחנו מכניסים לבית הם גם עשויים מחומרים מעקבי בעירה וזה מתחיל משטיחים, טפטים, צבע, ריהוט ועד פירטי לבוש, כול חומר שנמצא בבית או כול מוצר הוא פוטנציאל לשריפה ורצוי שניתן את הדעת על כך ככול שיהיו בבית יותר מוצרים שאינם מעקבי בעירה האש תתפשט מהר יותר ובמיוחד במבנים שבהם צפיפות האכלוס גבוהה וצפיפות חומרי השריפה במבנה גבוהה יותר ומלבה את האש.

39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עבודות חמות כגורם להצתות

היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים עבודות חמות כגורם להצתות בשבוע שעבר עלינו ולאור גל השרפות שחווינו, הועלו השערות שבאחד המקרים גורם השריפה היו עבוד

מודעוּת תציל חיים

כתבה חדשה שכתבתי ופורסמה בעיתון אינטרנט JOKOPOST שרפות חורף במבני מגורים – מניעה והתמודדות מאת יוסי אינהורן היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים

שריפה בקומות העליונות של רב קומות ברחוב ביאליק ברמת גן

בסרטון המצורף מתוארת בכתבה חדשותית שריפה שהתרחשה במגדל מגורים בן 12 קומות השריפה פרצה בקומה התשיעית והתפשטה לקומה הרביעית כלפי מתה ועד לגג הבניין למעלה. זה הוא אחד הבעיות במגדלי מגורים שבהם ישנה סכנה

bottom of page