top of page

המגדלים הפכו מתקווה גדולה לשוק הדיור - לצרה חדשה

התיאור בכתבה של גלובס המגדלים הפכו מתקווה גדולה לשוק הדיור - לצרה חדשה הוא תיאור די עדכני למה שקורה במגדלי מגורים בכול הנוגע לאחזקה של המגדלים, חלק מהבניינים מנוהלים על ידי חברות ניהול עם או בלי וועד בית וחלקם מנוהלים על ידי וועדי בתים.

לא ניראה שיחוקקו רגולציה מתאימה ויותקנו תקנות מתאימות לניהול ואחזקת המבנים לפני שנחווה כמה אסונות וגם אז התהליך יהיה ארוך, החוקים והתקנות שיחוקקו ויותקנו לאחר דיונים ארוכים מורתי עצבים ורווי לוביסטים יצאו מעוותים ולא מתאימים, מה לעשות, בישראל כמו בישראל.

הרגולציה על תחזוקת המבנים אינה קימת והמבנים הופכים אט אט למקומות שהחיים בהם קשים עד בלתי אפשריים, רוב וועדי הבתים וחלק גדול מחברות הניהול שמתימרות לתחזק מבנים לא מבינים את הנושא וחלק מחברות הניהול גם עושות סיבוב על הדיירים ומזניחות את המבנים בפרטים שדייר ממוצע לא מבין, לא רואה ולא יודע.

ראשית כול מגדל מגורים שחפץ חיים חייב וועד בית פעיל כדי שיפקח על ניהול המגדל אך למרבה הצער רוב האנשים החברים בוועדי הבתים אינם מקצועיים דיים כדי לנהל פרויקט מסוג זה וגם אין להם את הזמן הדרוש לשם כך.

לשם כך וועד הבית צריך להתייעץ עם יועץ תחזוקה בלתי תלוי שיוכל להתאים את חוזה האחזקה לתחזוקה המותאמת לבניין ספציפית כך שאם מדובר בניהול של וועד בית בלבד אז ידעו מה צריך לעשות כדי לתחזק את הבית, לחלופין מגדלים המנוהלים על ידי חברת ניהול ניתן יהיה לבדוק את החוזה מבחינה טכנית ולוודא שמוגדר בחוזה כול מה שצריך לתחזק בבניין ומצד שני לוודא שחברת הניהול לא מעמיסה דברים שלא צריך, כמו כן לבדוק מחירם של השרותים כך שהמחירים יהיו הוגנים לשני הצדדים מחיר נמוך מדי יכול לגרור הזנחה מצד חברת הניהול.

לאחר שהסדרנו את נושא חוזה הניהול יש צורך בפיקוח מקצועי של גוף שיכול ומבין בנושא רצוי יועץ אחזקת בתים ומבנים בלתי תלוי כדי שיבצע ביקורות תקופתיות וייתן לוועד הבית משובים לגבי מצב תחזוקת הבניין, טיב השרות שמקבלים מחברת הניהול וכן להכין את הבתים לעתיד כדי שהדיירים וועד הבית ידעו מה צריך לבצע לשפץ או להשקיע בתווך של שנים מספר כדי להקל על תכנון פעילות הוועד.

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page