top of page

גגות סולריים על מגדלי מגורים ובתים משותפים

עודכן: 13 באוק׳ 2020

בכתבה בעיתון ynet תחת הכותרת "השמש תשלם את וועד הבית" מדובר על התקנת פנלים סולאריים על מבנים של בתים משותפים ולפי הטענה התקנת מערכת שכזו יכולה להוסיף הכנסה מכובדת לוועד הבית שיוכלו לתת לוועד הבית יכולת טובה יותר בתחזוקת הבניין.

הרעיון נכון בעיקרו אך הדרך לשם היא דרך לא קלה ולפעמים מייגעת, הייתי קורא לרשויות לחייב בכול בניין חדש לקרות את כול הגג בפנלים סולריים כחוק ולא לתת את זה לשיקול הקבלנים/יזמים גם אם זה יקר במקצת זה ישתלם לאורך זמן.

במיוחד במבנים שהם לדיור למשתכן לשם נכנסים מראש דיירים בעלי יכולות כספיות לא גבוהות ויקשה עליהם להתמודד עם הסכומים הנדרשים לתחזוקת הבית תהווה הכנסה זו שיפור משמעותי ביכולת התמודדות הדיירים בנוגע לאחזקת המבנה.

גם למבנים של תמ"א 38 ופינוי בינוי ששם לפחות חלק מהדיירים אם לא כולם חוזרים לגור בבניין החדש יכולה התקנת פנלים סולאריים על הגג לעזור במיוחד לדיירים הישנים שלא היו מורגלים בתשלומי אחזקה גבוהים כול כך כמו במבנים חדשים.

למבנים של תמ"א 38 שבהם הכדאיות של הקבלנים לא גבוהה או לא קימת ניתן לשעבד לזמן מה את ההכנסות מהפנלים הסולאריים לטובת הקבלן באופן מלא או חלקי לפי העניין וכך לאפשר כלכלית לפחות בחלק מהמקרים לבצע תוכנית של תמ"א 38.

אני ממליץ לכול וועד בית לבדוק את האפשרות הזו, לקבלנים/יזמים למצב את עצמם ואת הבניין כיותר ירוק, לרשויות לדרוש הקמת פאנלים על גגות מבנים משותפים וכן להקל ברגולציה ובמיסוי כדי שנהפוך למדינה ירוקה יותר וגם נעמוד ולו בצורה חלקית בהתחייבויות של המדינה לגבי אמנות בין לאומיות בתחום.

*כהערה בשלב זה שאין חובה להתקנה רצוי לבצע בדיקה כלכלית שאכן ישנה כדאיות כלכלית לנושא במבנה הספציפי ויש להגיע להסכמה בין הדיירים במבנים ישנים.

38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page