top of page

"בנייה למגורים: בארץ הרכבות העומדות"

עודכן: 13 באוק׳ 2020

במאמר בדמרקר נאמר "פרוייקטי היוקרה של היום הם שכונות המצוקה של מחרתיים" ויש לזה סיכוי טוב בהתאם למצב הנוכחי.

שם המשחק הוא מסירה נכונה של הפרויקט לדיירים, תכנון נכון של האחזקה, אחזקה נאותה של הפרויקט לכול אורך חייו, מעורבות ופיקוח של הגורמים העירוניים באחזקת המבנים.

אחת הבעיות היא שהגורמים העירוניים לא מבצעים את עבודתם לאחר קבלת טופס 4 מהעריה ואינם אוכפים את החוקים והתקנות שכבר היום יש בידם בעיקר בנושאי בטיחות ותברואה.

למעשה מבנים אלו הם מחלבה של ארנונה לעריות שבעיקרון גובות יותר על כול מטר רבוע ובנוסף גם צפיפות הדירות על כול מטר רבוע הולכת וגדלה והתמורה שהעיריות מחזירות היא לא בפרופורציה למה שהן גובות מהדיירים.

לכן עד שהמצב ישתנה על הדיירים להתארגן בעצמם להקים וועד יציג של המבנה, לוודא שתחזוקת המבנים מתבצעת בצורה מיטבית ובעלות סבירה ולא לתת לחברות הניהול והאחזקה לעשות כרצונן ולחלוב את הדיירים בהוצאות הניהול והאחזקה ומצד שני לא לתת לחברות שמבקשות מחיר נמוך בצורה לא הגיונית לתחזק את הפרויקט ולהזניח אותו.

לא כול הדיירים וועדי הבתים מודעים או יודעים מה הם החובות החוקתיות, התקן והתקנות המחויבות את המבנה שהם גרים בו וזקוקים לסיוע של יועצי אחזקה שיילוו אותם.

חשוב מאוד שהדיירים וועדי בתים יתאגדו גם כוועדי שכונות ויפעלו באופן עקבי מול העריות על מנת להציב להן דרישות ובקשות כדי לשמר את המבנה שלכם והשכונות שאתם גרים בהם שלא יהפכו לשכונות מצוקה.

בעיקרון אם לא תשקיעו באחזקת המבנים הם ילכו ויתדרדרו, יהיו פחות אטרקטיביים למכירה ולמגורים, ישאבו אליהם אוכלוסייה חלשה שתגרום לירידת ערך נוספת והתדרדרות נוספת של הנכס.

כיועץ אחזקה למבנים אשמח לסייע לכם ולעזור כדי שלא תגיעו למצב שהמבנים שלכם יגיעו למצב של שכונות מצוקה.

28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page