top of page

אחריות הדיירים/וועד הבית במבנה על העסקת עובדים ובעלי מקצוע

במאמר זה הדן באחריות הדיירים/וועד הבית לעובדים הנותנים להם שירותים אם במסגרת חברת ניהול, חברת אחזקה, חברת ניקיון ואם בהעסקה עצמית ישירות על ידי וועד הבית או הדייר.

בהתאם לחוק כול עובד שעובד בבניין ומועסק ישירות על ידי וועד הבית/דיירים או על ידי חברות ניהול או שירותים שונים, יש אחריות במסגרת חוקי ההעסקה במדינה ולחבויות ביטוח כלפי העובדים עצמם.

לכן יש לפקח על הנושא על ידי וועד הבית/דיירים גם אם הם מועסקים דרך חברה, יש לפקח בעזרת רואה חשבון שאכן העובדים מקבלים את כול המגיע להם על ידי החברות או וועד הבית, יתכן שתתבקשו על ידי הרשויות לספק אישור שהתשלומים שולמו כחוק.

נושא השכר הינו רק פן אחד שיש לפקח עליו, הנושא השני הוא נושא ביטוחי בשני נושאים, אחד הוא ביטוחים הקבועים בחוק לגבי עובדים (חבות מעבידים) בחברות המספקות שרות וביטוח נזקים וצד שלישי בכול מקרה של נזק הנגרם מהעבודות באופן ישיר למבנה ולכול צד שלישי שהעבודות יכולות לפגוע בו (החלקה, מעידה, נפילה, נפילת חפצים ועוד).

כול קבלן או חברה הבאה לעבוד בבניין וגם אם באופן חד פעמי אמור להגיש לוועד הבית/דיירים אישורים על כול הנושאים מעלה בטרם ניגש לעבודה, ובעיקר בפן הביטוחי, ממליץ גם לדיירים לבצע זאת כאשר הם מזמינים עבודות לתוך הנכס שלהם.

בנוסף יש לדאוג לכך שוועד הבית או חברת הניהול יבצעו ביטוח מבנה תוך התייעצות עם יועץ ביטוח המתמחה בתחום.

בנוסף יש לוודא שהעובדים הם מיומנים ובעלי רישיון והסמכות לעבוד בתחום כגון, חשמלאי, איש מעליות, מתקני הרמה, עבודה בגובה,הטרדה מינית ועוד.

כול האמור מעלה נועד להגן על וועדי הבתים/דיירים מפני טביעות בגין שכר ונזקין שיכולים להצטבר לסכומים גדולים בכול מקרה ומקרה ועשויים להיות מחייבים את כול הדיירים.

תבטחו את עצמכם ותבטיחו שלא תצברו נזקים למבנה ולכיס של כול דייר ודייר

46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page