top of page
תמונת הסופר/תיוסי איינהורן

נזילות

עודכן: 26 בפבר׳ 2021


לעתים אנו מוצאים עצמנו מופתעים מבעיות אשר מתגלות במבנה, וכתוצאה מכך אנו מרגישים חסרי אונים, שכן הרושם המתקבל הוא שהבעיה חמורה וזאת מכיוון שהיא משפיעה על התפקוד השותף.

בעיות אלו הן תקלות אשר יכולות להיות החל מבעיות נזילה, איטום ואינסטלציה וכלה בבעיות חשמל ומיזוג. למרות הרושם המתקבל במקרים אלו, פתרון הבעיה עשוי להיות פשוט אך דורש ניסיון והבנה בחיבור בין תוצאה וסיבה.


שתי דוגמאות לבעיות רטיבות/נזילה:


התמונה המצורפת מעלה היא של רטיבות בקיר בתוך מבנה, רטיבויות כאלה יכולות להיגרם ממספר סיבות:

  • יש לבדוק קודם האם יש צנרת מים אספקה או שופכין שעוברת באזור או בקיר משני צדדיו יתכן וישנה נזילה וזו הסיבה.

  • יש מיקרים שבהם הרטיבות עולה מהרצפה לקיר עקב כך שהייתה הצפה באזור, או שימוש בלתי סביר בכמויות מים בזמן הניקוי, גם הרצפה, גם החול שמתחתיה וגם הקיר הם חומרים סופגים ויכולים לאגור בתוכם מים.

  • אם הכמויות אינן גדולות, מספיק לאוורר את המקום כדי שהמים יתאדו, כתם הרטיבות ילך ויקטן ויתחלף בכתם לפעמים של עובש ולפעמים של קיר יבש ומתפורר, צריך להמתין עד שהקיר יתייבש לגמרי ורק אז לנקות או לצבוע, רצוי אם יש כתמי עובש לנקות את הקיר בעזרת אקונומיקה עד שהעובש נעלם ליבש היטב ואז  למרוח צבע נגד בקטריות.

       יש לדאוג לאוורור באזור לתקופה של חודשיים שלושה כדי לוודא שהקיר לא ממשיך לאגור מים.

  • לפעמים מאחורי הקיר יש אזור רטוב כמו מקלחת או אמבטיה, יתכן שמתחת לריצוף לא ביצעו איטום כנדרש ומים שנאגרים שם נספגים לקיר.

  • ישנם מקרים שלא ניתן לאתר את מקור המים בעין, למים יש דרכים משלהם לעבור ממקום אחד למקום אחר והם יוצאים היכן שקל להם לצאת, במקרים כאלה כיום ישנם אמצעים כמו צילום בעזרת מצלמות אינפרה רד או גלאי קול שבעזרתם ניתן לעקוב ולגלות את מקור הנזילה.

  • במקרים קיצוניים מפעילים מפוחים מעל הריצוף ולפעמים גם מתחת לריצוף כדי להאיץ את הייבוש.

  • במקרה זה האזור הרטוב השיק לחדר מקלחת ושרותים ששופץ באותה שנה, עבודה לקויה של אינסטלטור גרמה לנזילה בחיבורי הברז של המקלחת מתחת לקרמיקה שהסתירה את הנזילה חלחלה דרך הקיר אל מתחת לריצוף ויצאה בסלון הבית.  


מקרה שני 

  • מבנה ישן ששופץ אך בזמן השיפוץ חסכו כסף ולא טיפלו בתשתיות צנרת ישנות, לאחר תקופה הצינור נזל עקב חורים שנבקעו בו וגרם להצפה ולנזק סביבתי, בדיעבד הסתבר שהצינור גם סתום בחול ואבנית.

  • היות ומדובר במבנה ישן שנעשו בו הרבה שינויים יש לבדוק תחילה שיש עדיין צורך בצינור או שמדובר בצנרת לא רלוונטית, אם הצנרת לא פעילה רצוי לנתק אותה לחלוטין מהנקודה האחרונה הפעילה של הצנרת ולוודא שהקטעים הפעילים של הצנרת עדיין תקינים, במידה ולא יש לשקול החלפתם.

  • במידה והצינור פעיל יש לבדוק את מצבו לכול אורכו קדימה ואחורה ולהחליף קטעים בעייתיים.

  • לאחר הטיפול בבעיית הצנרת יש ליבש את הקיר והרצפה, לאוורר טוב את האזור ולתקן את הנזק הסביבתי.

אלה בעיות שכיחות שקורות בבתים ומבנים שלפעמים סובלים מהם תקופות ארוכות והן גורמות לנזק לא רק קוסמתי, ישנם מיקרים שהנזק גורם לנזק קונסטרוקטיבי עמוק כמו החלשת הברזלים ביציקות הבניין ופיצוצים ביציקות.
















יוסי אינהורן

יועץ לתחזוקת מבנים

0534241625

yossein@gmail.com


84 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות


bottom of page