top of page

טיפול בגג המבנה

עודכן: 9 בינו׳ 2021


גג מבנה הוא מקור לא אכזב לתקלות ובמיוחד במבנים משותפים, הגגות מקבלים שכבת איטום למניעת נזילות מגג המבנה למבנה ולא פחות חשוב מכך הגנה על הגג מפני שחיקה וארוזיה.

בגגות מותקנים מערכות המשרתות את הבניין כולו ומערכות המשמשות דיירים ספציפיים שלהתקנתם יש השפעה על איטום הגג.

ישנם גם גגות שמשמשים חלק מהדיירים או את כול הדיירים למקום לפעילות חברתית ואחרת.

לכן יש להתייחס לגג בכבוד כדי שהוא גם יכבד את הדיירים.

בעבר כיסוי הגג היה מתבצע בעזרת יריעות יוטה ומריחה של זפת חם שניכנס לכול פינה ולאחר מכן צביעה בסיד לבן כדי שהגג לא יקלוט חום בימי הקיץ.

עם הזמן פותחו מספר חומרים שונים שהחליפו את שיטת הזיפות והיו נוחות יותר ליישום, חלקם יריעות ביטומניות וחלקם חומרים נזילים המתגבשים ומתקשים על הגג לאחר מריחתם בעלי גוון לבן.

בדרך כלל שימוש בחומרים נזילים למריחה הם זולים וקלים יותר ליישום, נשחקים במהירות ולפעמים תיקון מקומי יכול לגרום למאמצים בין השכבה הישנה והחדשה ובמשך הזמן לגרום לבקעים באיטום.

שימוש ביריעות ביטומניות הן היישום היקר יותר וגם המקובל ביותר, תיקון מקומי של היריעות הביטומניות נותן תוצאה טובה יותר בתנאי שמבוצע בצורה מקצועית.

תיקון של יריעות ביטומניות בעזרת חומרים נוזלים בדרך כלל גורם לנזק עקב מאמצים מכניים בין השכבות.

בגגות שרוצים להשתמש בהם לשימוש חברתי או אחר יש לבצע איטום כמו במרפסות ולחפות בריצוף ובגגות שמותקנים מתקנים אם לשימוש פרטי של דייר אחד ואם לשימוש המבנה כולו יש לבצע בגג בדרך כלל לפני האיטום נקודות עגינה לציוד המותקן.

ליפני ביצוע האיטום בגג יש לוודא שיפועים נכונים לכיוון פתחי הניקוז כדי שלא ליצור שלוליות בגג ומים עומדים, מים שמצטברים ועומדים בגג יש להם סיכוי טוב למצוא מקום ולחדור את שכבת האיטום.

בנוסף יש לנקות את הגג באופן יסודי לפני האיטום מלכלוך, אבק וחלקים רופפים ויש לתקן תיקונים המתבקשים בגג כדי לקבל גג שלם ללא סדקים שיוכל להוות בסיס טוב לאיטום ושהאיטום ידבק בצורה טובה לגג עצמו.

עם סיום האיטום יש לבצע בדיקת הצפה של הגג כדי לוודא שהאיטום בוצע בצורה טובה, חברות רציניות גם נותנות אחריות לאיטום ליותר מחמש שנים.

יש לתת דגש מיוחד בטיפול בסיומות בין הגג לקיר העולה (רולקות), זו היא נקודת תורפה די רצינית באיטום הגג.

יופי, יש לנו גג אטום, עכשיו לא גמרנו את הטיפול בגג, יש לבדוק את מצב המרזבים ומהירות פינוי המים לפני כול חורף ולוודא שהמרזבים לא נחסמו, אם כן אז צריך לפתוח את הסתימות, רצוי לבדוק שוב מספר פעמים במהלך החורף.

יש לבדוק את ניקיון הגג, פתחי מרזבים פתוחים ושמים עוברים דרכם בקלות ולוודא שאין עצמים בגג שיכולים לעוף ברוחות.


333 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page