top of page

מים מזוהמים בת"א: "פגרי עכברים במאגר מי שתייה פרטי של בניין"

במאמר שכותרתו בכותרת מאמר זה שהופיע ב שהופיע באתר Ynet מופיעה תקלה בטיפול במאגרי מים בבניין משותף, זו אינה תופעה נדירה והיא יכולה להתפרץ כמעט בכול מבנה שהאחזקה שלו לא תקינה או מוזנחת אף אם מדובר בחברת ניהול, חברת ניהול אינה ערובה לתחזוקה נכונה של המבנה.

זו גם לא התופעה היחידה שיכולה לפגוע בבריאות הדיירים במבנה או בסיכון חייהם עקב אחזקה לקויה של מערכות חרום.

ישנה חובה של ניקיון וחיטוי שנתיים של מאגרי המים במבנה על ידי חברות המוסמכות לכך.

במקרה זה וועד הבית/דיירים היו צריכים לדרוש מחברת הניהול לטפל במאגרי המים שבמבנה ולוודא שהפתחים למאגרים סגורים ונעולים ושיציגו ביפני וועד הבית/דיירים אישורים לניקיון המאגר ובדיקת מעבדה אחת לשנה לפחות.

במקביל וללא קשר עם דרישת וועד הבית/דיירים חברת הניהול או האחזקה יש לה חובה לטפל במאגרי המים שבמבנה ולוודא שהפתחים למאגרים סגורים ונעולים ולהציג ביפני וועד הבית/דיירים אישורים לניקיון המאגר ובדיקת מעבדה אחת לשנה לפחות.

ברצוני לציין שהאחריות לא מתחלקת ביין וועד הבית/דיירים לבין חברת הניהול/אחזקה, האחריות היא של כול אחד מהם באופן מלא.

נכון, לא תמיד וועד הבית יודע מה לדרוש מחברת הניהול אך בהרבה מקרים גם חברות הניהול לא יודעות את תפקידן או מעגלות פינות.

לכן חשוב להיעזר ביועץ אחזקה למבנים שיוכל לעזור לוועד הבית בבחירת חברת ניהול, גיבוש החוזה מולה ובקרה על ביצוע עבודות האחזקה השונות ובמיוחד כאלה הנוגעות לתברואה או למערכות מצילות חיים.

30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page