top of page

כיצד לתחזק דודי שמש ודודי חשמל

עודכן: 13 באוק׳ 2020

אחד האויבים הגדולים של דוד לחימום מים הוא האבנית.

לא רצוי לכוון את טמפרטורת המים מעל ל 50 מעלות צלזיוס היות וכול מעלה נוספת גורמת להצטברות מואצת של אבנית על גוף החימום.

הצטברות מואצת של אבנית גורמת נזק לגוף החימום ומהווה גורם מבודד בין גוף החימום למים מה שגורם מעבר לכך שגוף החימום יינזק גם לבזבוז חשמל רב כדי לחמם אותה כמות מים עקב הבידוד התרמי שיוצרת האבנית על גוף החימום ובמקרים קיצוניים להקטנה משמעותית של קיבולת המים בדוד עקב המקום שתופס האבנית.

בעיקרון לא מומלץ להשתמש במאיץ חימום היות ושרוול ההאצה נוטה להתמלא מהר באבנית ולקצר את אורך חייו של גוף החימום.

מומלץ להשתמש בדוד שוכב ללא מאיץ כאשר גוף החימום ממוקם באמצע הדוד או אפילו גבוהה יותר עד 3/4 מגובה הדוד בשכיבה, בהתקנה מסוג זה משיגים מספר יתרונות, זה פועל כמאיץ חימום ומחמם את שכבת המים העליונה של הדוד תחילה.

האבנית שמתפרקת מגוף החימום והמשקעים שנמצאים במים נופלים לתחתית הדוד ולא נערמים סביב גוף החימום וכך לא גורמים לבידוד תרמי מסיבי מסביב לגוף החימום, ולכן גם מאריכים את אורך החיים של גוף החימום וחוסכים בחשמל

בנוסף כדאי לבצע ניקיון פנימי של הדוד לפני החורף ולהוציא מהדוד את כול הלכלוך שהצטבר בו ולשטוף טוב את פנים הדוד, כמויות הלכלוך והאבנית המצטברים בדוד הם אדירים ואתם תודו על כך שניקיתם את הדוד.

באותה הזדמנות בדודי שמש יש לשטוף גם את הצנרת של קולטי השמש וכן את הזכוכית לפעולה טובה יותר של קולטי השמש, יש לוודא שתשתית הקולט תקינה לא מתפרקת והצבע השחור של הקולט לא התקלף, בחלק גדול מהקולטים מספיק הניקיון בחלק אחר יש צורך לטפל בקולט עצמו כולל צביעה ובמקרים קיצוניים יש להחליף את הקולט כדי ליהנות מדוד השמש.

במקרים שהדוד עצמו לא שומר את חום המים והמים מתקררים מהר מדי כנראה שהבידוד של הדוד עצמו לא תקין וכדאי לשקול החלפת דוד.

בנוסף מומלץ מאוד שלפני כניסת המים לדוד שמש יש להתקין מסנן מים שיעצור מרחפים שישנם במים וימנע מהם להגיע לדוד וכן להשתמש עם מסנן משולב המכיל גורם המונע את התגבשות האבנית בדוד.

נכון להיום רוב המים המסופקים במדינה הם מים מהטפלה, מים אלה הם טובים לדוד היות וכמעט ואין בהם לכלוך ומינרלים שיצרו את האבנית אך חוסר המינרלים במים היא בעיה בריאותית גדולה שלא נותנים עליה את הדעת ותשליך עלינו בעתיד הלא רחוק, המים הם אחד ממקורות המינרלים העיקריים שהגוף האדם ניזון מהם והמחסור במינרלים יכול לגרום לתחלואה, ראו מקרה רמדיה, אני מקווה שהמשרדים האחראים על כך יתנו את הדעת ויחייבו את ספקיות המים להחדיר מינרלים למים ברמה הרצויה.

120 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפול באשפה במגדלי מגורים ובמבנים משותפים בכלל

שאלה שנשאלתי בקבוצת הווטסאפ שלי, "מה הם החסרונות בחדר אשפה מתחת לדירה". היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים ברוב מגדלי המגורים מקצים חדר אשפה ויש סבי

מה מצב מגדל המגורים שלכם, חורף, קיץ, סתוו או אביב

את מצב מגדלי המגורים ומבנים בכלל ניתן לסווג לפי עונות השנה. מעניין לדעת מה העונה שבו נמצא מגדל המגורים שלכם? היכנסו כאן וענו על השאלה. מגדל מגורים או כול מבנה אחר מתחיל את חייו כשמגדל המגורים או הבניי

bottom of page