top of page

תוצאות סופיות לסקר אחזקת מבני מגורים לשנת 2018

עודכן: 13 באוק׳ 2020

בחינה מעמיקה של תוצאות סופיות לסקר אחזקת מבני מגורים לשנת 2018 מציגות חוסר שביעות רצון מתחזוקת המבנים וממחישות את הצורך בשדרוג התחזוקה במבני מגורים ובכלל.

ניתן לראות מהתוצאות שקצת יותר משני שליש מהמשתתפים גרים במבנים משותפים ובממוצע מגדירים את אחזקת הבניין שלהם כלא טובה.

67.5% מהעונים על הסקר מתגוררים בבניין משותף, ומגדירים את מצב תחזוקת הבניין בממוצע ובחתכים שונים (בין 1 ל 10) נע בין 6.11 ל 5.56 שני ציונים אלה מראים על תחזוקה לא מספקת בעיני הדיירים וזאת אף טרם שהמבנים נבדקו בידי יועצים מקצועיים.

32.5% מהאנשים שענו על הסקר מתגוררים בבית פרטי, הגדירו את מצב התחזוקה בבתים קצת יותר טוב, בין 7.4 ל 6, קצת יותר טוב מבתים משותפים אך עדיין לא מספיק טוב.

בשני המקרים ובמיוחד במגדלי מגורים (שבהן מוטמעות מערכות מצילות חיים ותברואתיות) יש צורך ויכולת לשפר את רמת התחזוקה כדי שתגיע קרוב ככל האפשר לציון המעולה - 10.

מבנה שמתוחזק היטב שומר על ערכו הכספי, לפעמים גם מגדיל את ערכו ובמקרה של שכירות נותן לבעל הנכס תשואה גדולה יותר כל חודש של כמאות שקלים לא מבוטלים.

בנוסף על הרווח הכספי בתחזוקה נאותה של המבנים ובמיוחד במגדלי מגורים בניין מתוחזק ברמה גבוהה מעניק איכות חיים טובה לדיירים ושומר על ביטחונם ובריאותם וגורם למבנים להיות מבוקשים.

לשיפור רמת האחזקה במבנים אשמח לעזור לכול בעלי הדירות ומגדלי המגורים ביעוץ לאחזקה נכונה של המבנה, בהתמודדות מול חברות הניהול והאחזקה, בהגדרת פעולות האחזקה הספציפיות למבנה המסוים ובפתרון בעיות אחזקה שעד היום לא באו על פתרונן.

השקעה באחזקה נכונה של מבנה שומרת עליו, על הדיירים ומניבה לנכס הכנסה גדולה יותר.

להלן המספרים היבשים שנתקבלו מהסקר לאחר ניתוח מעמיק של התוצאות לעיונכם:

המתגוררים בבניין משותף הגדירו את מצב תחזוקת הבית בין 1 ל 10 כ- 5.56.

בעלי הנכס המתגוררים בבניין משותף הגדירו את מצב תחזוקת הבית בין 1 ל 10 כ- 6.11.

שוכרים בבניין משותף הגדירו את מצב תחזוקת הבית בין 1 ל 10 כ- 5.6.

המתגוררים בבית פרטי הגדירו את מצב תחזוקת הבית בין 1 ל 10 כ- 7.08.

בעלי נכס המתגוררים בבית פרטי הגדירו את מצב תחזוקת הבית בין 1 ל 10 כ- 7.4.

שוכרים המתגוררים בבית פרטי הגדירו את מצב תחזוקת הבית בין 1 ל 10 כ- 6.

מתוך אלו שענו וגרים בבית משותף 24.14% ענו שהוא מנוהל על ידי חברת ניהול וועד בית, 10.34% מנוהל על ידי חברת ניהול בלבד בעוד ש 65.52% ענו שהוא מנוהל על ידי ועד בית.

כ- 32.5% ענו שהם שוכרים ו 67.5% ענו שהם הבעלים של הדירה.

מתוך אלו שגרים בבית משותף המנוהל על ידי חברת ניהול הגדירו את שביעות הרצון שלהם מניהול הבניין בין 1 ל 10 כ- 5.5, כאלה שמנוהלים על ידי וועד בית כ- 5.58 וכאלה המנוהלים על ידי ועד בית וחברת ניהול כ- 5.57.

לשאלה "האם היית משתמש/ת בשירותי יועץ תחזוקה על מנת לפתור בעיות שעד כה לא נמצא להן פתרון או כעזרה והכוונה בניהול אחזקת הבית או הבניין", 38.46% ענו לא, 41.03% ענו לפעמים בהתאם לצורך, ואילו 20.51% ענו כן.

לשאלה "האם אתה מעוניין בבדיקה של הנכס או לקבל ייעוץ ספציפי בנושא מסוים" 58.53% ענו לא, 29.27% ענו אולי בעתיד, ואילו 12.20% ענו כן.

הכותב הינו יועץ לתחזוקת בתים ומבנים, בעל כ-40 שנות ניסיון בניהול ואחזקה, והנדסאי חשמל בהכשרתו.

ליצירת קשר ולמאמרים בנושא תחזוקת מבנים באתר האינטרנט של יוסי אינהורן: www.einhoren.com

106 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סקר תחזוקת וניהול מבנים 2020

כמדי שנה אנו עורכים סקר תחזוקת מבנים כדי לבדוק מגמות בשוק בנוגע לתחזוקת וניהול מבנים אשמח אם תשתתפו בסקר ותעבירו לאחרים היכנסו כאן מלאו את הסקר כדי שנוכל להתאים ולשפר את מצב תחזוקת המבנים ובמיוחד מבני

bottom of page