top of page

פיצוץ בבניין מגורים בירושלים עקב דליפת גז

זו לא הפעם הראשונה שיש פיצוץ כתופעה מדליפת גז, כפי שארע השבוע, הרוג בקריסת חניון בנין מגורים בירושלים, שימוש בבתים ומבנים בגז בישול הינו מקובל בהרבה מהבתים בארץ אך אינו הכרחי, מערכות הגז במבנים הנם מקור לא אכזב לתאונות שקורות, אם ניתן יש להמעיט ולהשתמש בהן.

בכול מקרה אין לרכוש גז מחברה לא מאושרת ומפוקחת, על החברות האלה מוטלת חובת בדיקה של המערכת אחת לתקופה והדיירים צריכים וחייבים לדרוש מהחברה את הביקורת כדי לשמור על ביטחונם ובטיחותם.

להלן רשימת ספקי הגז המורשים על ידי משרד האנרגיה משרד האנרגיה - ספקי הגז המורשים בישראל - Gov.il.

על אדם לא מורשה אסור לבצע עבודות שונות הנוגעות למערכות הגז, חברות הגז המורשות מעמידות מוקדי חירום לטיפול בתקלות ובמצבי חירום וניתן לפנות אליהן אם אתה מנוי שלהן.

בכול מקרה ניתן לפנות גם לכיבוי אש וגם למשטרה בכול מקרה של חשש, עדיף לבדוק ולא להגיע למצבים של תאונות.

אני לא מתייחס למה שקרה במקרה זה אלא באופן כללי לנושא השימוש והבטיחות בנוגע לגז בישול.

בכול מקרה של חשש לדליפת גז יש לפנות את האזור הבניין תוך כדי פניה לרשויות החירום (משטרה, כיבוי אש וחברת הגז האחראית על המתקן) רק לאחר הטיפול בבעיה ואישור של גורמי החירום ניתן לחזור לשגרה.

יש לשים לב שאין להחנות או להיכנס למקומות סגורים עם כלי רכב המונעים בגז, אם חשבתם לרכוש רכב כזה בדקו טוב אם אין זה מגביל אתכם בשימוש ברכב ובחניה.

יש לשקול בחיוב ואף מומלץ, במקרים מסוימים זה גם חובה, להתקין מערכות בקרה והתראה על דליפה ושימוש לא תקין במערכת הגז.

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עבודות חמות כגורם להצתות

היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים עבודות חמות כגורם להצתות בשבוע שעבר עלינו ולאור גל השרפות שחווינו, הועלו השערות שבאחד המקרים גורם השריפה היו עבוד

מודעוּת תציל חיים

כתבה חדשה שכתבתי ופורסמה בעיתון אינטרנט JOKOPOST שרפות חורף במבני מגורים – מניעה והתמודדות מאת יוסי אינהורן היכנסו לקבוצת הווטסאפ שאלו שאלות וקבלו תשובות בנוגע לתחזוקה וניהול מגדלי מגורים ומבנים

שריפה בקומות העליונות של רב קומות ברחוב ביאליק ברמת גן

בסרטון המצורף מתוארת בכתבה חדשותית שריפה שהתרחשה במגדל מגורים בן 12 קומות השריפה פרצה בקומה התשיעית והתפשטה לקומה הרביעית כלפי מתה ועד לגג הבניין למעלה. זה הוא אחד הבעיות במגדלי מגורים שבהם ישנה סכנה

bottom of page